1. مجتبی می‌گه:

    با من احساس کن صادقانه احساس را

    با من احساس کن يکی بودن را

    با من در پرواز همصدا باش

    بخوان با من سرود مهربانی را

    تو ای نازنين دوردستهای پاکی

    بخوان که دستهای سردم گرمی محبت را جستجوگرند

    بيا با من …….

    بيا تا مزرعه عشق……..

    تا لحظه شکفتن شقايق

    با من نظاره کن پرواز بی ريای آن کبوتر را

    که آسمان صداقت اينک مال اوست .

  2. hossen می‌گه:

    خوب است

  3. علی می‌گه:

    با سلام خیلی خوب بود ولی در این مقاله مغالطات زیادی شده بود که باعث غفلت میشد
    اولا حضرت علی علیه السلام در خیلی از جاها بعد از این واقعه اعتراضشان را یاراد فرمودند که هیچ اشاره ای به آن نشده بود
    جاهایی از خطبه غدیر را اورده بودید که تا حدودی میتونید استفاده کنید ولی جاهای دیگر را که صراحتا به امامت علی و ذریه آن حضرت اشاره دارد را ذکر نکرده بودید
    و ……اگه خواستید مستند ارائه میدم بهم ایمیل بزنید
    خیلی خوشم اومده
    ————————————————————————————————
    الکترونیک دانلود :
    سلام دوست گرامی . الکترونیک دانلود وب سایتی مذهبی و یا غیر مذهبی نیست و موضوع فعالیت های آن بیشتر تخصصی و آموزشی است . با این حال شما می توانید مطالب خود را به همراه مستندات ان برای ما ارسال کنید و در صورت عدم مغایرت با قوانین جمهوری اسلامی ایران مطالب شما بی کم و کاست در ادامه مقاله منتشر خواهد شد .

  4. محمد می‌گه:

    سلام اگه میشه یه مطلب قابل چاپ بزارین

  5. رضا می‌گه:

    با سلام
    بنده چند نکته را لازم به یاداوری دیدم:
    1-بیعت کنندگان غاصب نبودند بلکه برخی جاهل،برخی ترسو برخی بی ایمان برخی ناقص الایمان برخی غاصب برخی زبانا مسلمان و…و برخی مومن واقعی بودند که در خانه ی علی برای اعتراض جمع شدند که با زور و با آتش زدن در خانه ی فاطمه(ص) مواجه شدند.
    2- در مورد اینکه اگر قبول کنیم که همه صحابه راستین نیستند بلکه منافق(کسی که ظاهرا مسلمان است ومثلا مسلمانی را برای منافع خود میخواهد یا برای ضربه زدن به اسلام)هم وجود داشت،شاید اگر نام علی مستقیما در قران ذکر میشد کسانی در صدد سؤقصد یا تحریف برمیامدند.
    3-برادران سنی که میگویند فقط پیامبران از طرف خدا انتخاب میشوند وجانشینان پیامبر توسط عموم مردم لطفا جواب بدهند:چرا هر کدام از خلفا به یک شکلی انتخاب شد ابوبکر در سقیفه،عمر توسط ابوبکر،عثمان در شورا و علی با هجوم و درخواست توده ی مردم،چرا انتخاب جانشین ادامه پیدا نکرد،چرا الان جانشین پیغمبر را انتخاب نمیکنید،اگر به منجی اعتقاد دارید چرا آن را برای نجات بشر انتخاب نمی کنید(شیعه معتقد است کسانی به جز پیامبران از طرف خدا انتخاب میشوند)
    از طرفی پیامبر خود اولین مسلم و بهترین مسلم به آنچه نازل شد بود و تاریخ نشان میدهد که جز علی بقیه خلفا در زمانی انتخاب شدند که خلیفه قبلی زنده بود حال چرا انتخاب ابوبکر در زمان حیات پیامبر و قرار دادن او به عنوان عضوی از شورا یا توده مردم! برای مشورت، انجام نشد و چرا علی در سقیفه نبود برای رای گیری!
    4-در این مقاله از قول صحیح آورده که استغفرالله علی با کنیزی که از غنایم بود همخوابگاهی کرده و پیامبر آن را تایید کرده در صورتی که علی بسیار بزرگتر از آن است که دست به چنین کاری بزند و بدتر اینکه علی همسر دارد آن هم همسری چون فاطمه(ص)در صورتی که در همین مقاله گفته شده: علی باحق است و حق با علی!
    5-اهل بیت هر که هستند انسانهای بسیار وارسته ای هستند که نامشان در حدیث ثقلین که در این مقاله از قول صحیح آ ورده در کنار نام قرآن آمده و ذکر شده که این دو از هم جدا نمیشوند و پغمبر تاکید کردند که”فانظروا کیف تخلفونی فیهما” ولی به آن عمل نکردند،فاطمه اش را آزار دادند،نوه اش حسن را زهر دادند و جسدش را تیرباران کردند،نوه اش حسین را با لب تشنه شهید کردند و اهل بیتش را اسیر و…
    6-خدا در قران در جایی خود را الله در جایی خود را رب و … معرفی کرده چون هرکدام معنایی را میرسانند،اگر پیامبر از این کلمه “مولی” استفاده کرده شاید مفهومی را رسانده که این مفهوم در هیچ کلمه ی دیگر یافت نشود
    7-اگر دوران خلافت علی را نگاه کنیم میبینیم که علی 3 جنگ بزرگ داشت که همگی با مسلمانان بود!!! او را مجبور به قبول حکمیت کردند و بعد به او تهمت کفر زدند،اگر علی خلیفه است آیا معاویه گماشته ی علی است که در شام حکومت میکند؟!علی به دنبال خلافت نیست چون در نظر علی ارزش آن از آب بینی چارپایی نیز پست تر است و اگر خلافت را می خواهد برای اینکه حق مظلومی را از ظالمی بستاند ،اگر علی به توده ی عظیم مردم میگوید که وزیر باشد بهتر است شاید(چون من در حدی نیستم که کار علی راتفسیر کنم)عاقبت کار را میدیده که مجبور است مسلمان کشی کند ،مردم را برای جنگ فرا میخواند(در زمستان) میگوند هوا سرد است(از خطبه هایش)! شاید میدانست این جمعیت روزی تنهایش میگذارند و …
    شک نکنید علی شجاعترین عرب بود ولی شجاعت یعنی به هر قیمتی حقت را بگیری!شاید بعضی مواقع سکوت نشانه ی شجاعت است چون رضایت خدا و منافع دین خدا را بر حق خود ترجیح میدهد.دکتر شریعتی دراین زمینه مثال زیبایی زده(در کتابش”علی”)(در مثال مناقشه نیست!)(برداشت خودم):مادری صاحب فرزندی میشود ولی بعد از مدتی زنی فرزندش را میدزدد ،بعد از مدتی فرزندش را در دست این زن میابد.هر کدام ادعا میکنند که فرزند مال اوست،پیش قاضی رفته تا تعیین تکلیف کنند.قاضی با شنیدن ادعای انها سرانجام حکم میکند که فرزند را 2 شقه کرده و بین هر دو تقسیم کنند!!!مادر واقعی با شنیدن این حکم برای اینکه بچه اش زنده بماند بر خلاف میل باطنی ادعایش را پس میگیرد ومیگوید این بچه از آن من نیست!!شاید علی برای اینکه اسلام نو پا (فرزند)زنده بماند بر خلاف میل باطنی سکوت کرد
    -حضور حضرت یوسف در دستگاه فرعونیان و کمک به آنها در بسیاری از امور آیا دلیل بر تایید آنهاست؟نه!مثلا علی به دنبال گرفتن حق مظلوم است چه در دستگاه ظالم باشد چه نباشد این دلیل بر تایید حکومت ظالم نیست
    در پایان از عوامل مقاله می خو اهم که در صورت امکان جواب سوالاتم را داده و به من امیل کنند.(ممنون) وجوابها را همراه با سوالاتم ضمیمه ی مقاله کنند
    با تشکر

  6. رضا می‌گه:

    فراموش کردم !
    ایمیل من:r.r1364@gmail.com

  7. علی رضا متاجی می‌گه:

    بسم الله الرّحمن اارّحیم

    با سلام
    لطفاً با حوصله بخوانید

    در این مقاله شاید پررنگ ترین دستاویز، خطبه ی 92 نهج البلاغه بوده باشد.
    فکر کنم بهتر است ماجرایی را یاد آور شوم. آّیا اگر در مقاله ای خواندید که در قران عبارت هایی چون “به نماز نزدیک نشوید…” و یا “وای بر نماز گزاران …” وجود دارد نماز نمی خوانید ؟یا به قران مراجعه کرده و حقیقت را از ان می خواهید ؟.
    برای فهم یک سخن بایسته است کلمات بعد و قبل از ان را نیز مطالعه کنیم هم چنین موضوع مطلب را مدنظر قرار دهیم .
    اگر چند کلمه بعد از ان دو عبارت نیز از قران خوانده شود بار معنایی بسیار متفاوتی پیدا می کند : “به نماز نزدیک نشوید در حالی که مست هستید ” و “وای بر نمازگزارانی که در امر نماز سهل انگارند و انان که ریا می کنند …”

    ولی پیش از پرداختن به موضوع اصلی خوانندگان جویای حقیقت لطف کنندحتما خطبه 3 نهج البلاغه را مطالعه نمایند و در انجا ایشان تصریح می فرمایند که ابوبکر با علم به صلاحیت و حقانیت علی در امر خلافت ردای جانشینی پیامبر صلی الله علیه را ‘ غصب ‘ کرده و ایشان بین قیام و بردباری , سکوت و صبر را با وجود سختی بسیار خردمندانه تر یافته اند .شاید چون صلاح جامعه اسلامی در ان زمان کمتر بودن تفرقه و جنگ های درونی بوده باشد , هم چنین اغلب مردم ظرفیت و بصیرت لازم را برای پذیرش ایشان نداشتند لذا حضرت علی بهتر دیدند که با سیاست و به طور غیر مستقیم بسیاری از امور را که شاید مردم از خود ایشان متابعت نمی کردند درباب مشاور و وزیر به مرحله اجرا در اورند .

    اکنون حقایقی در باره خطبه 92 نهج البلاغه (این بار کمی کاملتر و منصفانه تر از آنچه در متن بالا آمد ):

    1.زمان ایراد این خطبه پس از قتل عثمان بوده و در آن هنگامی که مردم برای بیعت به حضرت علی مراجعه می کنند . همانگونه که میدانید قتل عثمان حتی مقدمه یک جنگ باحضرت علی شد بر مبنای یک تهمت بی اساس و اعلام بی درنگ و مشتاقانه حضرت علی به خلافت حجت را در امر توطئه نداشتنشان بر بسیاری تمام نمی کرد ( دقت کنید این یک برداشت تقریبا شخصی است ) و باید به این نیز توجه کرد که حضرت علی از سر هوس واقعا هم تمایلی به در دستگیری خلافت نداشتند.

    2.حضرت علی در این خطبه فرمودند مرا واگذارید و دیگری را بدست آرید “زیرا” ما به استقبال حوادث و اموری می رویم که رنگارنگ و فتنه آمیز است , و چهره های گوناگون دارد و دل ها بر این بیعت ثابت و عقل ها بر این پیمان استوار نمی ماند . چهره افق حقیقت را (در دوران خلافت 3 خلیفه) ابرهای تیره فساد گرفته , و راه مستقیم حق ناشناخته ماند . آگاه باشید ! اگر دعوت شما را بپذیرم ,بر اساس انچه که می دانم با شما رفتار می کنم و به گفتار این و آن , و سرزنش سرزنش کنندگان , گوش فرا نمی دهم . اگر مرا رها کنید چون یکی از شما هستم که شاید شنوا تر , و مطیع تر از شما نسبت به رییس حکومت باشم , در حالی که من وزیر و مشاورتان باشم بهتر است که امیر و رهبر شما گردم .

    با استناد بر همین جمله مستند و محکم که ( الحق مع علی و علی مع الحق ) می توان با دید بسیار روشن تری از خطبه های 3 نهج البلاغه و 92 و سخنان بسیار دیگری که ایشان درباره مباحثی چون خلیفه بر حق , غصب خلافت توسط ابوبکر و عمر و عثمان , شناخت حق و باطل و … دارند می توان به روشنی ماجرای شورای شش نفره عمر را در یافت که حضرت علی علیه السلام حاضر به تبعیت از روش ابوبکر و عمر نشدند .

    اگر رهبر امت اسلامی را خداوند تعیین نمی کند , اگر رهبر مسلمین می تواند حتی فاسق باشد چه برسد به اینکه معصوم نباشد , اگر این همه (حدود یک ساعت و نیم ) خطبه غدیر را وا می گذارید , اگر این همه تفسیر و کتاب و روایت و برهان اشکار را ندیده می گیرید و فقط روی یک یا چند جمله به ظاهر متشابه بدون توجه به محکمات برهان اقامه می کنید وضعیت مطلوب تری برایتان انتظار نمی رود

    (مراجعه شود به اثار علامه امینی که فقط از روایات و کتب و تفاسیر و … اهل سنت خطبه شور انگیز غدیر , حقانیت امیرالمومنین علی (ع)را و… اثبات می کند

  8. ف می‌گه:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    ترجمه قسمت هایی از خطبه غدیر (به جز من کنت مولاه فهذه علی مولاه)
    که جای هیچ حرفی نمی گذارد .

    “ای مردم هیچ علم و دانشی نیست مگر اینکه خداوند ان را در من گرد اورده ، و هر دانشی که فرا گرفته ام ، به ‘ امام متقیان ‘ آموخته ام و هیچ علمی نیست جز آنکه به ‘علی ‘ یاد داده ام و او ‘امام’ آشکار است .”

    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین
    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین
    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین
    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین
    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین
    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین
    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین
    و ما من علم الّا علّمتَه علیّا، و هو الامامُ المبین

    ای مردم، او امامی از سوی خداست، و خدا توبه ی کسی را که ولایت او را انکار کند، هرگز نمی پذیرد، و خدا هرگز چنین کسی را نمی آمرزد.

    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله
    انّه امامٌ من الله

    ای مردم، برتری علی را ارج بگزارید، زیرا او پس از من، در بین زنان و مردان عالم، برترین انسان است.
    ( حتّی از ابوبکر و عمر و …)

    والسّلام علی من اتّبع الهدی

  9. توحید می‌گه:

    با سلام من عضو سایت نیستم ولی زیاد سر میزنم برای کارهای تخصصی برق اما در مورد مطلب غدیر و امامت بالا باید عرض کنم که اولا جای این صحبت ها اینجا نیست دوست عزیز شما یه مقدار کمی اطلاعات درست و نادرست را باهم قاطی کردین میخوایین به خورد کی بدین شما هنوز از غدیر چیزی بلد نیستین پس برین زیاد مطالعه کنین در ضمن از مدیر سایت تقاضا دارم این مطالب که به ریشه این مملکت صدمه وارد میکند را در این سایت قرار ندهند
    ——————————–
    الکترونیک دانلود :
    با سلام خدمت شما دوست عزیز . همونطور که در خود مطلب ذکر شده عنوان کردن این مقاله به معنای رد و یا قبول آن نیست . این مقاله فقط توسط الکترونیک دانلود نقل قول شده است . شما در ارائه نظر خود آزاد هستید و میتوانید آن را قبول و یا رد بفرمایید . دیدگاه ها در صورتی که حاوی الفاظ رکیک نباشید چه موافق و چه مخالف و چه انتقادی تند همگی تایید شده و به نمایش در خواهند امد .

  10. مهراسافت می‌گه:

    سلام دستتون درد نکنه بابت مطالب خوبتون میخواستم اگه ممکن باشه ما هم از مطالب شما در سایتمان با ذکر منبع استفاده کنیم ؟

    این عنوان سایت ماست :

    سفارش نرم افزار- دانلود برنامه-مقاله
    ——————————
    الکترونیک دانلود :
    با سلام . خواهش می کنم . کپی برداری از مطالب الکترونیک دانلود با ذکر منبع کاملاً مجازه و برای ترویج علم کاملاً هم توصیه میشه

  11. محمد می‌گه:

    سلام کسی که اعتراض داردمستندبایدبیان کندنه باکافریافاسق خواندن دیگران

  12. hojjatmars@yahoo.com می‌گه:

    خوب بود ممنونم امیدوارم تلاشهایتان همچنان در راستای تبلیغ وقاییع تاریخی اسلام همچنان ادامه یابد

  13. مرتضی دارا می‌گه:

    سلام علیکم.میخواستم بگم ما که با اهل سنت دعوا نداریم.این آتیشی که بزرگاشون راه اناختن به چشم خودشون میره.اهل سنت محترم لطف کنند بگن چرا پیروان 4امامی هستید که هیچکدوم در زمان پیغمبر(ص) نبودن و جالبه که هرکدوم یجور نماز میخونن؟چرا آقای حضرت عمر متعه النساء را ممنوع کرد در حالی که (طبق مسند احمد حنبل ج3.ص324. وصحیح مسلم ج4.حدیث1221)خداوند در قرآن کریم (سوره بقره آیه196.مومنون5و6.احزاب50.نساء23و24)در زمان پیغمبر(ص) متعه النساء بوده و انجام میشده.سندهارو از کتابای خودتون و قرآن آوردم که دیگه حرفی باقی نمونه.حالا بگید حکم خداوپیغمبر(ص) صحیحتره یا حکمهای بدعت آور برادر عمر.سند زیاد دارم اما فعلا اینو جواب بدید تا بقیش.

  14. اکبر می‌گه:

    آفا ریدی با این سایتت

  15. شعیب می‌گه:

    سلام اگه بخوام پورت USB رو به پورت COM تبدیل کنم باید چیکار کنم؟

  16. م- می‌گه:

    ما هنوز فراموش نکردیم سیلی ان ملعون به مادرمان را.
    ما هنوز فراموش نکرده ایم قاتل دردانه ی نبی را.
    ما هنوز فراموش نکرده ام آه مادرمان بین در و دیوار را.
    ما هنوز فراموش نکرده ایم …
    پیامبر فرمودند:هرکه فاطمه را بیازارد مرا ازرده و هر که مرا بیازارد خدا را ازرده.
    یادمان باشد که فاطمه شفیع روز جزاست

  17. یه بسر خوب می‌گه:

    تو این برهه از زمان که بر اتحاد و یکبارچگی شیعه و سنی تاکید میشه وجود همچین مقاله ای اون هم تواینجور سایتی مشکوکه نکنه شماهم…

  18. mohammad می‌گه:

    سلام دوست عزیز شما که این همه حرف از قبول نداشتن امامت امام علی می زنی به این سوالم جواب می دی ؟مگه انیسان جایز الخطا نیست خوب ادم های دوره پیامبر هم اشتباه کردن که عمر ابن حطاب نشناختند شما که می شناسید چرا قبول دارید لطفا چواب برام ایمیل بزنید

  19. مصطفي می‌گه:

    بنده به شما پيشنهاد مي كنم براي وارد شدن به اين مباحث كمي سواد علمي تان را بالا ببريد.در ثاني ديدگاه هاي هر فرقه را همراه مستندات بطور كامل بياوريدو ثالثا اين كه ازتعصب كناره بگيريد.و چهارم اينكه از علم رجال براي اثبات عدل راوي يان احاديث هيچ صحبتي نكرديد.

  20. یه دانشجو می‌گه:

    آره ازنظر منم خیلی مشکوک میزنه…………

  21. rez می‌گه:

    قیمت مسکن کی کاهش میابد . قیمت خورد و خوراک کی؟؟ ما کی از زندگیذت میبریم ؟ این اتفاق میافته؟

  22. siamak می‌گه:

    باعرض سلام و خسته نباشی اگه می شه مقدمه ای از امامت و چکیده ازامامت و7صفحه ازامامت و منابع آن می خواستم اگه می شه با تشکرات فراوان

  23. siamak می‌گه:

    اگه می شه مقاله که خواستم به ایمیلم بفرستید خیلی ممنون می شم

  24. kubjan می‌گه:

    امامت عید غید خم

  25. توحید می‌گه:

    این مطلب توسط برادران اهل تسنن نوشته شده و متاسفانه کمی از منطر انصاف به دور و دارای تناقضات و مطالب خلاف واقع می باشد

  26. س می‌گه:

    در پاسخ به این مقاله ی سراسر تناقض همین بس که دیدگاه شما سنی ها در مورد خلافت پس از پیامبر توهین به درایت دوراندیشی و علم و آگاهی پیامبر است و دلیل حرفم این است که پیامبر خدا این درایت و دوراندیشی را نداشت و طبق گفته ی شما سنی ها جامعه ی اسلامی را بدون رهبر رها کرد و ابوبکر عمر این دوراندیشی را داشتند و برای خود جانشینی تعیین کردند. واقعا برای عقایدتون متاسفم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>